نقش انضباطی بدهی‌ها، عدم تقارن اطلاعاتی و ارزش شرکت: رویکرد گشتاورهای تعمیم‌یافتۀ دومرحله‌ای

عباس افلاطونی

دوره 8، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 105-122

https://doi.org/10.22108/amf.2019.115793.1390

چکیده
  هدف: براساس نظریۀ سلسله‎‌مراتبی[1]، در شرایط عدم‌تقارن اطلاعاتی[2]، تأمین مالی ازطریق بدهی‌ها ممکن است هزینه‌های گزینش نامناسب را کاهش و ارزش شرکت را افزایش دهد و مانند ابزار انضباط مالی عمل کند. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر نقش انضباطی نسبت اهرمی بر رابطۀ بین عدم‌تقارن اطلاعاتی و ارزش شرکت است. روش: برای آزمون فرضیه‌های پژوهش، از ...  بیشتر

تأثیر هزینۀ تبلیغات در عملکرد مالی با میانجی‌گری ارزش برند در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران

محسن اکبری؛ مهسا فرخنده؛ معصومه قاسمی شمس

دوره 5، شماره 3 ، آبان 1396، ، صفحه 151-162

https://doi.org/10.22108/amf.2017.21175

چکیده
  با توجه به گسترش رقابت و مواجه‌شدن مشتریان با انبوهی از کالاها و خدمات از سوی عرضه‌کنندگان مختلف، تبلیغات یکی از مهم‌ترین ابزارهای رساندن صدای شرکت‌ها به بازارها است. با توجه به اینکه تبلیغات برای بنگاه‌ها، هزینه‌های زیادی در بردارد و سالانه میلیون­­ها ریال صرف آن می­شود، همواره مدیران بنگاه­های اقتصادی انتظار دارند بازدهی ...  بیشتر