1مدیریت دارایی
ایجاد شبکه مالی غیرخطی مبتنی‌بر ویژگی مکان‌شناختی آن برمبنای نظریۀ گراف (مطالعه‌‌ای در بورس اوراق بهادار تهران)1

مجید منتشری؛ حجت الله صادقی

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 1-22

http://dx.doi.org/10.22108/amf.2020.122895.1538

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش معرفی شبکه‌ای مالی برمبنای روابط غیرخطی موجود بین سهام برای بهینه‌‌سازی سبد سهام سرمایه‌گذاران، شناسایی رهبران بازار سهام ایران با استفاده از معیارهای مرکزیت و درنهایت، خوشه‌‌بندی شبکۀ مالی غیرخطی است.روش: در این پژوهش، تعداد100 شرکت برتر پذیرفته‌شده در بورس با بیشترین سرمایۀ ثبت‌شده در دورۀ زمانی 11ساله (دی‌ماه ...  بیشتر

بررسی الگوی جریان اطلاعاتی قیمت سهام مبتنی بر نقش انگیزۀ شهرت مدیران؛ شواهدی از شرکت‌‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران

مجید منتشری؛ داریوش فرید

دوره 8، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 123-136

http://dx.doi.org/10.22108/amf.2020.118068.1444

چکیده
  اهداف: افشای اطلاعات به‌وسیلۀ شرکت‌‌ها، از ابزارهای مهم مدیران برای انتقال اطلاعات مربوط به عملکرد مالی به سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان و سایر افراد ذینفع و از دلایل مهم تقاضا برای جریان اطلاعاتی قیمت سهام، مسائل نمایندگی و عدم‌تقارن اطلاعات است. عوامل متعددی ازجمله انگیزۀ شهرت مدیران، بر شفافیت و غنای اطلاعاتی قیمت سهام مؤثر ...  بیشتر