1مدیریت دارایی
بررسی تأثیر تمرکز مشتری بر عملکرد مالی شرکت

عبدالاحد عباشی؛ غلامرضا کردستانی

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1393، ، صفحه 81-92

چکیده
  تأثیر تمرکز مشتری بر عملکرد شرکت، از دو دیدگاه قابل بررسی است: دیدگاه اول تمرکز مشتری را عامل فشار بر فروشنده در نظر میگیرد و دیدگاه دوم آن را عاملی برای افزایش هماهنگی تولید، مدیریت موجودیها و تسهیم اطلاعات در زنجیره تأمین به شمار می‌آورد. افزایش تمرکز مشتری، موجب کاهش هزینههای فروش و بهبود عملکرد مالی شرکت میشود. این پژوهش ...  بیشتر

1مدیریت دارایی
رقابت بین سرمایه‌گذاران آگاه برای کسب اطلاعات محرمانه و قیمت‌گذاری عدم تقارن اطلاعاتی

حمیدرضا موسویان خلیل اباد؛ غلامرضا کردستانی

دوره 1، شماره 2 ، آذر 1392، ، صفحه 127-144

چکیده
  بررسی تاثیر محیط اطلاعاتی بر هزینه سرمایه موضوعی با اهمیت در تحقیقات حسابداری و مالی به شمار می‌رود. ادبیات حسابداری و مالی نشان می‌دهد که در یک سطح مشخص از عدم تقارن اطلاعاتی، میزان سوء استفاده از اطلاعات محرمانه توسط مبادله‌گران آگاه با افزایش رقابت اطلاعاتی بین این مبادله‌گران، کاهش می‌یابد. رقابت اطلاعاتی به عنوان رقابت بین ...  بیشتر