1مدیریت دارایی
بررسی تأثیر رقابت در بازار محصول بر عملکرد مالی با تعدیل‌کنندگی کیفیت افشای اطلاعات: شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران

محسن اکبری؛ مهسا فرخنده؛ زهرا ایاغ

دوره 7، شماره 1 ، فروردین 1398، ، صفحه 29-44

http://dx.doi.org/10.22108/amf.2018.108951.1236

چکیده
  هدف: در دنیای پرتلاطم رقابتی امروز، کسب و حفظ مزیت رقابتی شرط بقا و عملکرد بالای شرکت‌های مختلف تولیدی و خدماتی است. در این زمینه اطلاعات افشاشده به‌‌منزلۀ بخشی از سازوکارهای کنترلی، مدیران شرکت‌ها را ترغیب می‌کند تا در مسیر منافع سهامداران و بهبود عملکرد شرکت گام بردارند. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر رقابت در بازار محصول بر عملکرد ...  بیشتر

تأثیر هزینۀ تبلیغات در عملکرد مالی با میانجی‌گری ارزش برند در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران

محسن اکبری؛ مهسا فرخنده؛ معصومه قاسمی شمس

دوره 5، شماره 3 ، آبان 1396، ، صفحه 151-162

http://dx.doi.org/10.22108/amf.2017.21175

چکیده
  با توجه به گسترش رقابت و مواجه‌شدن مشتریان با انبوهی از کالاها و خدمات از سوی عرضه‌کنندگان مختلف، تبلیغات یکی از مهم‌ترین ابزارهای رساندن صدای شرکت‌ها به بازارها است. با توجه به اینکه تبلیغات برای بنگاه‌ها، هزینه‌های زیادی در بردارد و سالانه میلیون­­ها ریال صرف آن می­شود، همواره مدیران بنگاه­های اقتصادی انتظار دارند بازدهی ...  بیشتر