بررسی الگوی جریان اطلاعاتی قیمت سهام مبتنی بر نقش انگیزۀ شهرت مدیران؛ شواهدی از شرکت‌‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران

مجید منتشری؛ داریوش فرید

دوره 8، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 123-136

http://dx.doi.org/10.22108/amf.2020.118068.1444

چکیده
  اهداف: افشای اطلاعات به‌وسیلۀ شرکت‌‌ها، از ابزارهای مهم مدیران برای انتقال اطلاعات مربوط به عملکرد مالی به سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان و سایر افراد ذینفع و از دلایل مهم تقاضا برای جریان اطلاعاتی قیمت سهام، مسائل نمایندگی و عدم‌تقارن اطلاعات است. عوامل متعددی ازجمله انگیزۀ شهرت مدیران، بر شفافیت و غنای اطلاعاتی قیمت سهام مؤثر ...  بیشتر